Caravan

Danske FRV

Caravan Opkøb Tips

Kendskab et par enkle tips kan også spare dig 1000vis af dollars værd af opgraderinger eller endda ændringer ned sporet.

Spørge dig selv:

1) Hvad er din Tow Vognens evne?

Det er ikke ualmindeligt at din standard familie bil til at få betragtet under nominel, usikre eller endog ulovligt at trække den nye campingvogn, du ønsker at købe correre per dimagrire. At kende din blår bil eller lastbil kapacitet eller blår bedømmelse vil tillade dig at beslutte, hvad fuldt lastet vægt campingvogn du vil være i stand til sikkert og lovligt trække linjen.

 

Når du kender blår køretøj bedømmelse / kapacitet, tænke meget grundigt mod på at investere i en campingvogn meget tæt til en maksimalt tilladte bugsering vægt rating som der er en række af variabler, der nemt kan overbelaste dig eller også de-rate / reducere den angivne slæb line køretøj rating, kan det utilsigtet sætte dig ind i “ulovlige og usikre” zone.

ATM (Aggregate Trailer Mass) ville være den samlede vægt i kg af det fuldt lastet campingvogn correre per dimagrire. Den ideelle ATM af en campingvogn er defineret ved campingvognen producenten, og det er stemplet på din campingvogne anerkendelse plade. For at være sikker sikre, at dine biler trække karakteren er en mindst bedømt mere i forhold til ATM af din campingvogn.

Tænk på den ekstra mulige vægt (bagage, brændstof, camping produkter, campingvogn tilbehør, cykel stativer og anvendelse kasser osv) kastet ind i eller monteret på din campingvogn mens besøger, dette kunne tilføje så meget som flere hundrede kilo og skal anses for at opfylde med al den maksimale ATM (Aggregate Trailer Masse) på din campingvogn og maksimum GCM (Gross Flettet Mass) rating.

Den GCM (Gross Kombineret Mass) kommer i blår køretøjer udstyret håndbog. Dette er den største samlede vægt af din bil og campingvogn kombineret, og det er fastsat af bil producent.

Enhver ekstra vægt anvendes på dit lager standard auto (tagbagagebærere, camping produkter, boot bagage, ekstra reservehjul og endda passagerer) tilsættes mod overordnede GCM som eventuelt kunne reducere blår ranking, skal du kontrollere dit køretøj specifikationer. Som en generel generel retningslinje, den tungere du oprette din blår køretøj jo mindre du vil være i stand til lovligt slæb. Overskridelse af ATM eller GCM kan gøre bugsering usikker og undgå forsikring og producentens garanti på.En sidste lille sag at gøre det lidt mere forvirrende, men er desuden vigtigt. GVM er Gross Vehicle Masse af din blår køretøj, denne vægt bedømmelse kan heller ikke overskrides først og ville være klar over kontrol før selv at tage et kig på din GCM for beskyttelse, forsikring og garanti gode grunde – tjek producentens funktioner.

2) Hvad er Blår Ball Masse og også Tow Ball Vægt stående?

Tow Ball Masse ville være den fysiske nedadgående vægt campingvognen lægger på din trækkugle når hooked op. Som en generel generel retningslinje for sikker bugsering, skal det mindste 10% af din samlede campingvogn vægt (ATM) være på din slæb basketball. (Medmindre andet er angivet ved hjælp af producenten)

Korrekt distribuere din campingvogn vægt giver mulighed for sikker bugsering. Med mindre end 10% af dine campingvogne ATM mens trækkuglen masse ville være den væsentligste årsag til uoverskuelig campingvogn svajende.


Almindelige årsager til utilstrækkelig trækkugle masse blot ved at indlæse for meget gear / vægt køre din campingvogn og uoverensstemmende elevation mellem bil og campingvogn for hitch punkt, som begge skabe din campingvogn for at opleve “næse op ‘voksende at være i stand til at svaje ukontrollabelt.

Tow Ball Vægt er betegnelsen for den horisontale pull rating af din trækkugle. Sørg for at tjekke kuglen vægt rating af din trækkugle, der allerede er monteret på din bil, er det ikke altid bedømt til at passe dine køretøjer maksimal bugsering kapacitet. For eksempel: 2. 5 ton bedømt blår bolde er almindeligt monteret på 3. 5 ton vurderede køretøjer – sørg for at tjekke.

 

3) Hvilken Terræn tager du din campingvogn slut?

Vide, hvad terræn du kan køre på vil afgøre setup suspensionen. Du dybest set holde valg af On-Road eller endda Off-Road suspension type, der har alle enkelt aksel campingvogne. Tandemaksel campingvogne tilbyder On-Road, Delvis Off-Road og Off-Road typen suspension.

On-Road Suspension

Generelt betyder ikke-uafhængig og ikke-load sharing det er OK for en jævn kørsel på befæstede bitumen motorveje. Great for touring primære ‘på kortet’ steder i Australien, hvor Caravan Park hopping ville være den plan for angreb på din rejse. Den mest økonomiske suspension, men kapaciteten er begrænset. Du må ikke gøre en indsats for at tage en On-Road setup Off-Road – de er simpelthen ikke designet til at løse de varierende og typisk bølgepap Off-Road betingelser. Hvis din campingvogn har standard On-Road suspension fra fabrikken, så chancerne vil være resten af ​​din campingvogn kan også ikke udformes eller endda strukturelt lyd nok til at løse disse betingelser enten. (Bølgepap veje er nogen morder for On-Road bygge campingvogne med denne suspension på grund af den minimale modstand mod vibrationer og også ukontrollabel svajende)

En udbredt eksempel på On-Road, ikke-uafhængig, ville deling ikke-load være den traditionelle Beam Aksel suspension.

Delvis Off-Road

For tandem aksler udelukkende at generelt har muligvis deling belastning eller uvildige kapaciteter, men ikke hver. Det er vigtigt at få øje på, hvad kapaciteter din Semi Off-Road suspension er designet til. Uafhængig handler suspension vil være, hvad hjælper din campingvogn track bag dig, minimere særlige ukontrollabel svajende og vibrationsdæmpning, bl.a. på bølgepap veje. suspension Load sharing bidrager til at sprede belastningen ligeligt mellem tandemakslerne ved manøvrering over større dips og pukler, som hjælper med at forhindre affjedringskomponent fejl på grund af overbelastning. (Fælles campingvogn park vejbump kan midlertidigt overbelaste en aksel i en periode uden deling belastning kapaciteter).

Total Off-Road

Fuldt uafhængig og fyld deling affjedring er, hvad i alverden er klassificeret som Off-Road suspension. Uafhængig betyder, at din campingvogn vil helt sikkert spore bedre gennem bølger selvom minimere vibrationer. Load give giver din campingvogn for at sikre og effektivt manøvrere over store dips og pukler ligner fremskynde bump uden at overbelaste akslerne.

Støddæmpere kan monteres på næsten alle suspension typer til at hjælpe afbøde virkningen af ​​skarpe dips og stød, som også er med til at spore din campingvogn og også minimere vibrationer (Enkelhed suspension måske ikke brug støddæmpere et resultat af den omvendte forår, uafhængig og også indlæse deling design). Tilføjelsen af ​​støddæmpere kan hjælpe med at forbedre de samlede resultater af din suspension, men kun til de betingelser, din suspension er i stand til, eller er beregnet til at starte med. Tilføjelse ny eller puster i de eksisterende støddæmpere vil sikkert forbedre, men generelt vil ikke lade dig tage din On-Road suspension Off-Road.

4) Ingen omkostninger Camping eller Powered Caravan Legeplads steder?

At vide, om du er fri camping eller få den bekvemmelighed af en centreret caravan park websted eller endda begge dele, vil bestemme formulere og konfiguration af campingvognen.

Powered Caravan Legeplads steder

Denne indstilling giver dig en af ​​de mest forskellige valg med at beslutte på en campingvogn, som du ikke nødvendigvis behøver at være selvforsynende. Toiletter, brusere, vaskeri, elektricitet, BBQ, world wide web, TV modtagelse og rindende vand kan alle leveres afhængigt af caravan park. Den mest grundlæggende af campingvogn opsætninger kan stadig give en god ferie giver de særlige daglige campingvogn park websted gebyrer passer overkommelige.

Gratis Camping

Jo længere du rejser de hårdere besparelser og frihed, du modtager med gratis camping, da du ikke bruger dine penge på campingvogn park stedet gebyrer. Fangsten er du nødt til at være korrekt setup til at nyde de samme bekvemmeligheder caravan park, som kan forekomme i en betydelig foreløbige regning.

Mere tanker og overvejelser der kræves af din campingvogn layout at tilføje plads til brug og opbevaring af værker og apparater.

Punkter at overveje:

Elektricitet vil kræve forelæggelse for bolig solpaneler og batterier monteres og / eller eventuelt en generator afhængig af dine krav. Toilet, bad og køkken kræver vandtanke og pumpesystemer installeret. En satellit til tv-modtagelse og også en BBQ, grill eller komfur / ovn med hensyn til madlavning, for ikke at nævne apparatet og tørretumbler til den fulde fri camping setup.

Selvfølgelig mange af disse ting kan allerede være installeret, når de køber campingvognen, det er bare et spørgsmål om at udøve, hvad tingene som væsentlige for at din husstand, og som har de korrekte oplysninger til at træffe et informeret valg enhver tid købe din campingvogn.

5) Størrelse af din campingvogn

Der er masser af ting at overveje, når bestemmelse af længden af ​​din campingvogn.

• Pris!
• Størrelse / kapacitet blår køretøj.
• Antal mænd og kvinder til at sove.
• Ønsket om rummet invaderende forsyningsvirksomheder: brusebad, toilet, køkken etc.
• Ønsket om rummet invaderende apparater: TV SET, vaskemaskine, mikroovn f.eks.
• Højden på campingvogn til opbevaring i et hjem garage.
• Brændstoføkonomi normalt – de mindre, reducere og lysere din campingvogn, jo bedre for din bugsering bil brændstoføkonomi.
• Nem bugsering.
• Generel levende fordel.
• Opbevaring krav.
• Kvaliteten af ​​konstruktion og dens særlige vægt.


Generelt, når du vælger længden af ​​en campingvogn, er der faktisk altid et kompromis. Det er tilrådeligt at arbejde, hvad du ikke kan ændre eller bestyrer (ligesom den minimumsmængde senge eller den maksimale højde, der passer i garagen), da det hurtigt vil danne et system til at basere dine domme.


Ved at skrive ned din ‘nødvendigheder’ samt din “rart at haves” du kan blive overrasket over hvor indsnævre mulighed for campingvogne bliver den særlige længere nede på listen, du modtager.